21 Şubat 2010 Pazar

gaz, fitil ve kabus

kan, ter ve gözyaşının farklı bir versiyonuydu dün gece...
"dizlerimin bağı çözüldü"
"başımdan aşağı kaynar sular döküldü"
"buz kestim"
"elim, ayağım boşaldı"
...
türkçede anlamlarını bildiğimi zannettiğim deyimlermiş bunlar. Meğer yaşayınca anlayabilirmişsin gerçekten anlamlarını. hepsini tek tek yaşadım, artık biliyorum.

kızım çok ender olarak yaşadığımız uzun bir öğleden sonra uykusunun ardından neşeli sayılırdı. dedeler, anneanne ve babaanne tam kadro birlikteydik. her hareketi büyük bir coşku yaratıyordu bizde. derken keçiler geldi, kızımın keyfi kaçıverdi. ağlamalar, söylenmeler...durum daha kötüye gitmeden fitilini koyalım dedi Mehmet. daha önce de defalarca yapmış, onu rahatlatmıştık. geceyi güzel geçirmesini sağlamıştık. fakat fitili koymamla -yüzünde en ufak bir rahatsızlık belirtisi yoktu- kızım sanki nefes alamıyormuş gibi bir ses çıkarmaya başladı. küçük gözleriyle bana bakıyor ve resmen nefes alamıyordu. yazarken bile kötü oluyorum. her zaman sakin kalabilen ben bu sefer kendimi kaybettim. mehmet ters çevirdi, sırtına vurdu. evdekiler koştu, sanırım balkona çıkardılar. sonuçta düzeldi. aynı şey iki gün önce banyosundan sonra da olmuştu. o zaman sıcaktan diye düşünmüş fazla önemsememiştim. ama tekrar olunca işte o yukardaki deyimlerini hepsini yaşadım.
ne büyük korkuymuş meğer, ne korkunç bir hismiş...allah tekrarını kimselere yaşatmasın. kim bilir daha neler göreceğiz, elbe zor zamanlarımız da olacak. bunu biliyorum. ama bu iş çok zormuş, gerçekten dayanması çok zormuş

sonra acile gidildi. doktor gayet mantıklı şu açıklamayı yaptı "fitil koyarken bebeği bir şekilde alttan uyarmış oluyoruz ve vücut refleks olarak bir hareket yapıyor, örneğin yutkunuyor. tükürük bezleri henüz çalışmaya başladığı için yutkunurken aynı zamanda nefes de almaya çalışıyor. bu yüzden de nefes alamıyor. " normal bir hadiseymiş ama yaşadığımız bize yetti. bundan sonra fitil mitil yok. sıcak su torbaları, ütü ile ısıtılmış bezler ne güne duruyor?

güzel kızımı terk edin artık hain gazlar. bıktık, usandık artık...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder