10 Mart 2010 Çarşamba

ağlamak istiyorum sayın seyirciler

bu başlığı 2 gün önce atmayı planlamış ama kendi kendime nazar değdirmeyeyim diye yazıyı hemen yazmak istememiştim. şu anda o günkü coşkuyu hissetmiyorum ama yine mutluyum.

gazlar sanırım gitti. bu cümleyi yazmaya bile o kadar korkuyorum ki. emin değilim aslında arada bir sıkıştırıyorlar sanki ama P.tesi gününden beri çok sık uğramıyor gaz-ı muhteremler. inşallah bununla geçmiş olsun artık.

bir arkadaşımın tavsiyesi ile bir kitap edindim: "Bebek bakım sorunlarına mucize çözümler" Keşke daha erken edinseymişim. Geçen haftadan beri elimden düşürmüyorum. Artık evde bakıcımız olduğu için kitap falan okuyabilir oldum. Bakıcımız iyi biri gibi görünüyor. Sadece kızıma değil bana da bakıyor. Sanki kendime parayla bir anne tutmuş gibi hissediyorum bazen.

Neyse konumuz kitaptı. En başta şu "kontrollü ağlama" saçmalığını reddederek -oldukça politik bir dille yapıyor bunu- benden puanı kaptı kitap. Farklı bir bakış açısı kazanmaya başladım. Baştan beri istediğim kızımın bir rutininin olmasıydı. Kitap da bu rutin üzerine kurgulanmış. E.A.S.Y adlı bir sistemden bahsediliyor. P.tesi günü kendimce uygulamaya başladım. Kızımın işaretlerini daha önce iyi göremediğimi farkettim. P.tesi gününden beri hiç gündüz uykusu uyumayan kızım 3 gündüz uykusu uyuyor. Bazıları 45 dk bile olsa kızım rahatlıyor. Elbette gaz sıkıntımızın hafiflemiş olması bu sistemi uygulamamızı sağlıyor. henüz çok yeni ama kızım kendi kendine uykuya dalmayı öğreniyor. Elbette biraz zorlanıyoruz. Bakıcımız çaktırmıyor ama bu gayretlerimi biraz tuhaf karşıladığını düşünüyorum. umuyorum zamanla daha da iyiye gidecek herşey....

Ah biraz da kociş az çalışsa da, O da görebilse kızını yeterince, katılabilse bir düzen oturtmaya çalıştığımız bu zamanlarımıza...

1 yorum:

  1. süpersin canım, yola devam :) bakıcı teyzeler yan gözle bakar öyle sen inatla açıkla ona bir süre sonra benimseyip yardım etmeye başlıyorlar. Çok sevindim sancısız günlerin başlamasına :) Ela kuzuyu kocamaaan öptüm kocaman!

    YanıtlaSil